Opnieuw toont ALD Automotive Nederland een sterk staaltje van innovatie, samenwerking en digitale ontwikkeling. Om de belevenis van leaserijders een boost te geven, is er in het najaar van 2015 de ALD Driver Experience Challenge georganiseerd door ALD International. Meer dan 300 teams uit diverse ALD Automotive landen en universiteiten hebben mee gedaan aan deze challenge door een innovatieve ontwikkeling te bedenken die origineel was, relatief snel te implementeren en echt bijdraagt aan de servicebeleving van leaserijders.

Met vijf Nederlandse inzendingen hadden wij al laten zien dat er innovatieve medewerkers zijn bij ALD Nederland. Dat er van de honderden inzendingen twee Nederlandse teams (1 Benelux en 1 voornamelijk Nederlands) geselecteerd werden voor de laatste 15 was al een zeer mooi resultaat. Beide Nederlandse inzendingen zijn ook nog eens door de jury geselecteerd voor een finaleplaats bij de laatste drie finalisten. Team ALD OwnMyCar en Team The Road Awakens hebben 12 januari jl. hun ideeën mogen pitchen voor een internationale jury op het hoofdkantoor van ALD Automotive in La Defense te Parijs. En niet zonder succes; want na een stevige strijd om de eerste plaats heeft het (voornamelijk) Nederlandse Team ALD OwnMyCar de Drivers Experience Challenge gewonnen! Naast een bokaal en een geldprijs voor de finale teams, is het de bedoeling dat de ideeën verder ontwikkeld gaan worden tot een concept versie en uiteindelijk in een aantal pilot landen wordt uitgerold. Wordt vervolgd dus…

Dit is uiteraard een geweldig resultaat waar we trots op mogen zijn!

Driver Experience Challenge