In de week van 22-28 juni 2015 heeft ALD Automotive met een groep van ca. 60 medewerkers kilometers gemaakt voor Stichting Fitkids. Als onderdeel van de internationale Franse bank Société Générale hebben wij ingehaakt op hun jaarlijkse internationale charity campagne Citizen Commitment week.

Het doel was om met alle werknemers zoveel mogelijk kilometers af te leggen en de kilometers te verzilveren in een bedrag voor een goed doel. Uit de diverse goede doelen werd Stichting Fitkids middels een medewerkerspoll gekozen. Onder de naam #MilesThatMatter heeft bijna het halve bedrijf zich ingezet in ons Mobility Experience Centre op 2 loopbanden, 1 fiets (hometrainer), 1 roeimachine en middels de Tourversie Utrecht (27 fietsers in totaal). Deze laatste vond op 28 juni jl. plaats op het officiële parcours van de Tour de France.  Alles bij elkaar heeft dit geresulteerd in ruim 2800 kilometer op de teller, wat wij hebben “beloond” met € 3.000, 1 Euro per afgelegde kilometer. Mede-organisator Danielle Kruger, onze HR Manager, vertelt: “Het was voor het eerst dat we met medewerkers zo massaal hebben meegedaan aan Citizen Commitment Week. Iedereen droeg zijn of haar steentje bij, ook een kilometer of anderhalf rustig wandelen op de loopband was mogelijk, we hebben het laagdrempelig gehouden. We zijn blij met het resultaat en trots dat we zo’n mooi bedrag mogen overmaken aan Fitkids. Veel succes met het onderzoek!”  Stichting Fitkids bedankt de organisatoren en alle medewerkers van ALD Automotive voor onze inzet en het geweldige resultaat. Het bedrag zal ten goede komen aan het onderzoek naar het effect van Fitkids op beweeggedrag dat in september 2015 van start zal gaan.
 Toerversie ALD Automotive
logo-fitkids