Door: Jermain Schenkers, Customer Service Expert

Onze leaserijders maximale service bieden. Door verwachtingen te overtreffen en een snelle oplossing te bieden als de situatie erom vraagt. Is dat wat jij het liefste doet? Op onze afdeling Driver Care zijn we op zoek naar een bevlogen Customer Service Expert. Ik vertel je graag meer over deze mooie functie.

Bij ALD Automotive ontwikkelen we innovatieve mobiliteitsoplossingen voor zowel particuliere als zakelijke klanten. Naast reguliere leaseauto’s bieden we onder meer elektrisch rijden, autodelen, e-bikes en combinaties daarvan. Zorgeloze mobiliteit, persoonlijke ondersteuning en ‘altijd een oplossing bieden’ zijn onze uitgangspunten.

Beloften waarmaken
Binnen het team Driver Care werken we vanuit 5 beloften: ‘Zorgeloze mobiliteit’, ‘Zeer persoonlijke ondersteuning’, ‘We bieden u altijd een oplossing’, ‘24/7 en multi-channel bereikbaar’ en ‘U praat mee over onze dienstverlening’. Als Customer Service Expert maak je deze beloften waar. Je staat leaserijders te woord via WhatsApp, telefoon, e-mail en My ALD.

Vragen variëren van ‘Ben ik verzekerd in Europa?’ en ‘Heb ik recht op vervangend vervoer?’ tot ‘Ik heb een ongeluk gehad en sta langs de kant van de weg, wat nu?’ Wat de vraag ook is: wij lossen het op!

Weten wij dan alles? Zeker niet. Daarom hebben we veel contact met andere afdelingen. Is een bepaalde vraag heel specialistisch? Dan overleggen we met de juiste collega’s, bijvoorbeeld van sales, onderhoud, operations of ICT.

“Wat de vraag ook is, team Driver Care lost het op”

Ruimte voor eigen initiatief
Zelf ben ik in april 2017 bij ALD Automotive gestart als Customer Service Expert. Waarom? Een oud-collega attendeerde me op ALD Automotive. Hij vertelde over de persoonlijke benadering en de ruimte die je krijgt om verbeterplannen aan te dragen. ‘ALD past echt bij jou!’, zei hij. Daarvan raakte ik overtuigd toen ik op de website onder meer de profielen van collega’s zag en las over het certificaat ‘A Great Place to Work’ dat ALD heeft. Ik besloot te solliciteren en werd aangenomen, fantastisch!

Ruimte voor eigen ideeën
Het mooiste aan werken bij ALD is dat ik out of the box mag handelen. Zo kreeg ik laatst een telefoontje van een leaserijder die met zijn elektrische auto langs de kant van de weg stond. De batterij was bijna leeg en hij was zijn laadpas vergeten. Ik voelde zijn stress dóór de telefoon heen. Ik heb toen aan mijn collega’s gevraagd wie er direct naar hem toe kon rijden met een noodpas. Een willekeurige collega die tijd had is meteen gegaan, zodat hij zijn weg snel weer kon vervolgen.

Proactieve ontzorging
Een ander belangrijk punt binnen ons team is dat we gaan voor proactieve ontzorging. Merk je als Customer Service Expert dat een bepaalde vraag of klacht regelmatig terugkomt? Dan kijken we hoe dit kan en wat we kunnen doen om dit in de toekomst te voorkomen. Ook is er ruimte om vernieuwende ideeën aan te dragen. Zo ben ik nu bezig met de afdeling ICT om een tool te ontwikkelen waarin we precies kunnen meten wie ons belt, waarom en hoe vaak. Zo krijgen we maximaal inzicht in onze prestaties, waardoor we onze dienstverlening nog verder kunnen optimaliseren. Zo maken we van iedere mobiliteitsgebruiker een promotor!

“Als nieuwe collega krijg je een leerzame onboarding”

Elkaar helpen waar nodig
Ons team bestaat uit 8 collega’s. De sfeer is goed en we helpen elkaar graag. Vraag je je af hoe je een bepaalde situatie het beste kan oplossen? Als collega’s staan we altijd voor elkaar klaar met ideeën en hulp. We zitten bij elkaar in één ruimte. Soms hoor je dan dat je collega een klant aan de lijn heeft, die jij eerder al hebt gesproken. Dan nemen we het vlot van elkaar over. Zo vullen we elkaar aan.

Onboarding
Start je bij ALD Automotive als nieuwe collega? Dan kan je rekenen op een leuke en leerzame onboarding. Je ontdekt waar we als ALD Automotive voor staan, wat we willen bereiken en hoe jij hier in jouw functie aan bijdraagt. Ook breng je een bezoek aan onze vestiging in Meerkerk, waar we de fysieke auto’s hebben staan: de verhuurvloot en auto’s uit de lease die verkocht worden aan de handel.

Modern kantoor, goed restaurant
Tot slot: kom jij werken bij ALD Automotive als Customer Service Expert? Dan is het belangrijk dat jij een stap verder durft te gaan voor onze klanten. Je moet goed kunnen multitasken en het leuk vinden om hard te werken. Wat je ervoor terugkrijgt? Gezellige en betrokken collega’s, een goed restaurant met dagverse gerechten, véél doorgroeikansen en een moderne, lichte werkplek met ergonomische snufjes. Op afstand werken? Ook dat is mogelijk!

Klinkt goed?
Bekijk de vacature en solliciteer direct. Wie weet helpen wij onze leaserijders dan binnenkort sámen verder op weg.