De afdeling Commerce, met aan het hoofd de Director Commerce, bestaat uit 4 sales disciplines, met elk hun eigen doelgroep.

Corporate & International Accounts

Het team Corporate & International Accounts is verantwoordelijk voor het beheer van accounts welke meer dan 200 voertuigen hebben rijden. Veel van deze accounts zijn internationale bedrijven die ook een vestiging in Nederland hebben. De Account Managers binnen het team praten op verschillende niveaus bij de klant om de dienstverlening en services optimaal af te stemmen, nu en voor de toekomst. Daarnaast zijn items als Total Cost of Mobility en Efficiency belangrijke onderwerpen. Samen met de Back Office zorgen we voor ontzorging van de medewerker en de Fleet Manager met als doel een maximale tevredenheid.

Key Accounts

Dit team is verantwoordelijk voor het verkrijgen en beheren van klanten met een wagenpark van 1 tot 200 auto’s. De medewerkers zijn het eerste aanspreekpunt voor klanten en prospects met betrekking tot tal van zaken, variërend van operationele vragen zoals brandstofpassen en schademeldingen tot hulp bij het opstellen van een autoregeling en het vaststellen van normeringen.

Captives

Het team van de captives houdt zich bezig met de merk- en dealergebonden leaseactiviteiten van ALD Automotive. De leaselabels van Ford, Kia, Opel, Renault, Nissan, Volvo, Jaguar, Land Rover, Munsterhuis Lease en Bright LEase zijn ondergebracht in dit team. Dagelijks contact met de importeur, dealers en eindklanten is een belangrijk deel van de werkzaamheden van de Captive sales collega’s. Naast een uitgebreide binnendienst, zijn er voor diverse merken ook eigen buitendienst medewerkers actief. Zij zijn verantwoordelijk voor de merkgebonden leaseactiviteiten bij de verschillende merk dealers en werken nauw samen met de importeurs om nieuwe klanten te winnen.

Business Development

Het Business Development team is verantwoordelijk voor het leveren van een significante bijdrage in de realisatie van de ambitieuze groeidoelstellingen van ALD Automotive. Onze groei komt enerzijds vanuit de acquisitie van nieuwe klanten in Nederland en anderzijds vanuit onze global accounts afdeling in Parijs waar mantelovereenkomsten worden gesloten met multinationals welke wij in Nederland lokaal implementeren. Business Development is echter meer dan de acquisitie van nieuwe klanten alleen. Het behelst namelijk ook het ontwikkelen van nieuwe innovatieve oplossingen en services waarmee we onze klanten en partners in staat stellen de immer toenemende uitdagingen in hun dagelijkse mobiliteit het hoofd te bieden. Productiviteit, flexibiliteit, aantrekkelijk werkgeverschap en duurzaamheid zijn hierin de belangrijke sleutelwoorden. Kortom een afdeling in het hart van de organisatie met focus op klanten en prospects, ontwikkelingen in de markt en raakvlakken met alle afdelingen binnen ALD Automotive.